Niş pazarlama nedir? sorusuna cevap aradığınızı biliyoruz. Markalar ve işletmeler tarafından sıkça kullanılan bir pazarlama yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır. Niş pazarlama, küçük bir tüketici kitlesine hitap eden ürün veya hizmetlerin, bu kitlenin maksimum düzeyde erişimini sağlamak amacıyla pazarlanmasıdır. Bu pazarlama yönteminde, müşterilerin memnuniyet oranını yükseltmek daha kolaydır. Tüketiciler ile hizmet arasında doğrudan bir ilişki vardır. Bu nedenle, tüketicilerin istekleri her zaman dikkate alınmalı ve hizmetle ilgili güncellik korunmalıdır.
Yazımızda Neler Öğreneceğiz?
Niş Pazarlama Özellikleri Nelerdir?
- Üretilen ürünün ya da hizmetin, müşteriye kattığı değer oldukça fazladır.
- Genellikle sınırlı bir coğrafi alanda veya belirli platformlar üzerinden gerçekleştirilir.
- Müşterilerin nokta atışı özel ihtiyaçları karşılandığı için müşteri sadakati oldukça fazladır.
- Müşterilere karşı kişileştirilmiş çözümler sunulduğu için kazançlar yüksektir.
- Spesifik bir pazar var olduğu için markaların, o üründe markalaşmaları daha kolay olacaktır.
- Tüm bu maddeleri sıralarken karşınızda bilinçli bir tüketici kitlesinin var olduğunu unutmamalısınız. Çünkü karşınızdaki müşteri kitlesi, ne istediğinden emin bir kitle.
Başarılı Niş Pazarlama Örnekleri
Dünya çapında ses getiren başarılı niş pazarlama örnekleri, bu stratejinin gücünü ve etkisini açıkça ortaya koyuyor. Şimdi, belirli bir kitleye odaklanarak büyük bir fark yaratan ve sektörlerinde çığır açan bu örnekleri daha yakından inceleyeceğiz.
Divvies ile Alerjisiz Atıştırmalıklar
Divvies markası, gıda alerjisi olan tüketiciler üzerinden niş pazarlama yaparak büyük bir başarıya ulaştı. Fındık ve süt alerjisi olanlar üzerinden başarılı bir niş pazarlama süreci yürüttü. Vegan atıştırmalıklar üreterek, intoleransı olan birçok tüketicinin sağlık problemlerini azaltıp minimuma indirdi.

Facebook da Aslında Bir Niş Hizmetti
2004 yılında Mark Zuckerberg tarafından Harvard Üniversitesi öğrencileri için tasarlanan Facebook, başlangıçta yalnızca belirli bir demografik gruba, yani üniversite öğrencilerine hitap etti. Sadece Harvard öğrencilerinin bağlantı kurması ve kendi aralarında fotoğraf paylaşımı yapmaları için kurulmuştu. Sonrasında tüm dünya kullanıcılarına açılarak nişliğine son verdi.

Premium Tıraş Ürünleri İçin Harry’s
Premium tıraş ürünlerine ihtiyacı olan bir kesim bulunmaktaydı. Harry’s markası da bu ihtiyacın farkına vararak üretim gerçekleştirdi. Başarılı bir şekilde premium tıraş ürünleri isteyen erkeklerin imdadına yetişti. Erkeklere yönelik estetik, kaliteli ve pratik ürünler sundu.

Niş Pazarda Müşteriye Ulaşma Yolları
Günümüz dünyasında dijitalleşmenin önemini vurgulamamıza gerek yok diye düşünüyoruz. Niş bir ürün üretecekseniz ya da niş bir ürününüz varsa, başarılı satış rakamların ve hedef kitlenize ulaşmak için birçok yöntem bulunmaktadır. Hazırsanız o yöntemlere geçelim.
- Sosyal Medya Uygulamalarının Kullanımı: Niş ürünleri kullanan birçok kullanıcı sosyal medyada bulunmakta ve aratmalar yapmaktadır. Uygulamaların keşfet bölümlerinde, ürününüz ile mutlaka potansiyel müşterilerinizin karşısına çıkacak şekilde içerik üretmelisiniz.
- Influencer ile İletişimde Olmalısınız: Hizmetinizi, ürününüzü mutlaka influencer sayesinde tanıtmalısınız. Unutmayın ki influencer’ların kitleyi harekete geçirmede büyük bir etkileri bulunmaktadır.
- SEO ve içerik pazarlaması: Web siteniz için niş ürününüzle ilgili blog yazıları ve SEO uyumlu içerikler üretmelisiniz. Niş alanla ilgili aramalarda öne çıkmanızı sağlar ve bu sayede hedef kitlenizin ihtiyaçlarına doğrudan yanıt verebilirsiniz.
- E-Mail Marketing: E-mail ile pazarlama etkili olmaz denilse de birçok kişi yanılıyor. Günümüzde E-mail marketing popülerliğini ve gücünü korumaktadır. Birçok kullanıcı maillerini düzenli olarak kontrol etmekte. İlgili hedef kitlenizi araştırıp dikkat çekici kampanyalar ile Mail üzerinden onlara ulaşabilirsiniz.
- Ücretsiz Deneme: Sadakatli olabilecek potansiyel müşterilerinize ürününüzü, hizmetinizi ücretsiz bir kez de olsa mutlaka denetmelisiniz. Deneme sürümünün ardından sürekli satış yapabileceğiniz sadakatli müşteriler elde ettiğinizi göreceksiniz.
- Destek Almaktan Çekinmeyin: Tüm bu süreçlerle ilgili belirsizlik yaşıyorsanız mutlaka profesyonel bir reklam ajansından destek almalısınız. Unutmayın ki, profesyonel bir reklam ajansı, hangi müşteri kitlesine nasıl yaklaşacağını çok iyi bilir.
Kaynak: https://tr.wikipedia.org/wiki/Nis_pazar
Niş Pazarlama Nedir?
Niş pazarlama, küçük bir tüketici kitlesine hitap eden ürün veya hizmetlerin, bu kitlenin maksimum düzeyde erişimini sağlamak amacıyla pazarlanmasıdır.
Niş Pazarlama Özellikleri Nelerdir?
Üretilen ürünün ya da hizmetin, müşteriye kattığı değer oldukça fazladır. Genellikle sınırlı bir coğrafi alanda veya belirli platformlar üzerinden gerçekleştirilir.
Müşterilerin nokta atışı özel ihtiyaçları karşılandığı için müşteri sadakati oldukça fazladır. Müşterilere karşı kişileştirilmiş çözümler sunulduğu için kazançlar yüksektir.
Spesifik bir pazar var olduğu için markaların, o üründe markalaşmaları daha kolay olacaktır. Tüm bu maddeleri sıralarken karşınızda bilinçli bir tüketici kitlesinin var olduğunu unutmamalısınız. Çünkü karşınızdaki müşteri kitlesi, ne istediğinden emin bir kitle.